"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

USAHA UNTUK BAWA PAS KE DALAM PH?

MSO
Ada usaha dilakukan orang ketiga yang salah seorang bekas pemimpin tertinggi Pas untuk membawa Pas bersama Pakatan Harapan.

Keperluan itu difahamkan untuk kebaikan dua pihak, menstabilkan kerajaan Pas di Kelantan dan Terengganu dan ia juga memastikan Dr Mahathir Mohamad mentadbir dengan baik.

Kedudukan dua kerajaan Pas di Kelantan dan Terengganu itu tidak berada dalam kondusif sekiranya Pas terus dengan sikapnya kini, berada di luar kerajaan. Makanya pendekatan persefahaman perlu dibentuk segera.

Alasan usaha itu juga kononnya bagi mengukuhkan kedudukan Dr Mahathir yang disifatkan sebagai berada dalam keadaan tidak mantap.

Tidak dijelaskan apakah maksud tidak mantap itu ia berkemungkinan ada gangguan dari dalaman terhadap Dr Mahathir?

Usaha ini bagaimana pun peringkat awal, ia belum dibawa kepada pimpinan teratas Pas dan juga Dr Mahathir.

Dalam pada itu disyaki permintaan MB Kelantan Ahmad Yakob untuk bertemu dengan Dr Mahathir bagi membincangkan isu-isu berkaitan Federalisme ada sangkut paut dengan usaha berkenaan? Trims.

Tiada ulasan: