"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lebih 6,000 ahli baru dari Kelantan sertai AMANAH

MALAYSIADATELINE
Sejak PRU14 lalu, sudah lebih 6,000 permohonan keahlian baru dari negeri Kelantan yang menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) telah diluluskan, demikian menurut Presidennya Mohamad Sabu.

Berucap dalam Majlis Amal Makan Malam sempena Pelancaran Tabung Kebajikan Pemuda Amanah Kelantan malam tadi beliau begitu teruja apabila penerimaan dan penyertaan orang Kelantan yang semakin ramai ke dalam AMANAH sejak akhir-akhir ini.

“Dan jangan terkejut jika saya katakan yang ramai itu adalah dari kalangan veteran yang telah lama bergelumang dalam politik parti Islam,” katanya.

Katanya, antara faktor yang mendorong penyertaan ini adalah kerana tindakan Pas yang telah bekerjasama dengan Umno di dalam gelap.

“Dulu sebelum PRU14 mereka hanya dengar-dengar, namun selepas PRU14 mereka dapat lihat sendiri bagaimana hubungan Pas dan Umno ini terjalin erat,” ujarnya.

Tambah beliau, mereka tidak dapat menerima hubungan dalam gelap ini, lalu memilih untuk berhijrah kepada AMANAH.

Antara yang hadir malam ini adalah anak kepada mantan Presiden Pas, Dato’ Asri Muda yang juga telah bersama Amanah.

Tiada ulasan: