"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami berkursus, isteri khalwat dengan adik ipar didenda

Abdul Rahim Sabri

KUALA TERENGGANU, 11 Okt — Seorang guru tadika wanita mengaku bersalah Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam kerana berkhalwat dengan adik iparnya.

Guru, 29 tahun, dan lelaki, 25 tahun, masing-masing didenda RM1,300 atau penjara seminggu jika gagal melunaskannya, lapor Sinar Harian.

Mengikut fakta kes, wanita ituditahan bersama seorang lelaki berkain pelikat tanpa baju di sebuah rumah di Pulau Musang pada 26 Jun lalu.

Lelaki tersebut, tidak bekerja, berada di dapur manakala dua anak wanita tersebut sedang tidur ketika serbuan jam 10.45 malam.

Wanita tersebut juga mengaku mengambil kesempatan bersama adik iparnya selepas suaminya keluar berkursus.

Mereka didakwa bawah Seksyen 31(a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001.

Tiada ulasan: