"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hanipa sindir KJ

Minta orang tidak dipecat, bila dia sendiri pun orang parti sendiri tidak pilih, kata menteri di Jabatan Perdana Menteri Hanipa Maidin.

Meskipun tidak menyebut nama kenyataan Hanipa itu jelas merujuk kepada anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin, yang sebelum ini meminta perdana menteri mengekalkan menteri perpaduan P Waythamoorthy dan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik.

"Beliau (Khairy) tidak mahu dua pemimpin PH dipecat. Sehebat tara dia pun, parti dia tak selera nak pilih dia sebagai pemimpin nombor satu.

"Semalam saya terbaca berita bila pemimpin parti dia yang dilabel oleh dia dengan istilah seperti lobak atau "bongap" buat kaji seledik siapa lebih popular antara pemimpin itu (Khairy) dengan mantan presiden parti(Najib Razak), itu pun dia kalah juga, setakat semalam.

"Tak tahulah beliau ini aset atau liabiliti," kata Hanipa dalam satu kenyataan hari ini.

Hanipa merujuk kepada pengundian Facebook oleh pemimpin majlis tertinggi Umno, Lokman Noor Adambagi melihat sokongan orang ramai di antara Khairy dan bekas presiden Umno Najib Razak.
-malaysiakini

Tiada ulasan: