"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ingatkan pedal ayam, rupanya hidangan anak tikus (Gambar)

FMT Reporters

Keterujaan seorang lelaki yang menjamu selera terhenti apabila menemui seekor anak tikus di dalam hidangannya ketika menjamah hidangan makan malam di sebuah warung berdekatan rumahnya.

Lelaki berkenaan yang sentiasa menjamah makanan di warung tersebut tidak menyangka kedai kecil yang sentiasa dikunjungi itu menghidangkan makanan tersebut.

Keterujaan Azmi Ali Mex untuk makan malam selepas pulang bekerja bertukar menjadi pengalaman menjijikkan selepas beliau tergigit anak tikus yang disangka pedal ayam.

Dalam kejadian tersebut, Azmi dikatakan singgah ke warung berkenaan selepas pulang dari kerja dan memesan dua jenis lauk iaitu ayam masak kicap dan ayam masak merah di sebuah warung berkenaan.

“Menjadi kelaziman saya singgah di warung ini selepas habis kerja untuk makan malam tetapi hari ini saya rasa pelik apabila melihat ayam yang dipesan menyerupai seperti pedal, rupanya itu anak tikus yang digoreng kicap.

“Pada awalnya saya tidak perasan tetapi ketika ralik menjamu selera, tiba-tiba timbul pelik kenapa ada pedal sedangkan saya pesan ayam dan apabila meneliti ternyata itu adalah anak tikus,”kongsinya dalam laman sosial di Facebook miliknya.

Selepas menyedari perkara tersebut dia terus mengeluarkan anak tikus di atas pinggan sebelum mengambil gambar sebagai bukti supaya tidak dituduh menipu,” katanya.

terkini, Azmi telah memuatnaik entri terbaru dengan menyatakan beliau telah membuat aduan kepada pihak berkaitan bagi mengambil tindakan selanjutnya.

Azmi bagaimanapun tidak menyatakakan lokasi warung berkenaan bagi mengelakkan timbul salah faha

Katanya, tindakannya menularkan ‘cerita’ tersebut di dalam media sosial bukan bertujuan untuk popular atau menganiaya pemilik kedai sebaliknya mahu dijadikan pengajaran kepada peniaga dengan mengutamakan kebersihan.

Sehingga kini, isu ini mendapat perhatian netizen hingga meraih 4,200 maklumbalas, 4,464 perkongsian dan lebih 3,000 tanda suka.

Netizen, Huda Nurul menyatakan pendapat berkemungkinan anak tikus itu terjatuh dari bumbung lalu termasuk ke dalam lauk tanpa disedari peniaga.

Bagi Nur Aini, dia turut menasihatkan kepada pembeli agar lebih berwaspada ketika membeli makanan di luar dan perlu mengutamakan kebersihan.

Tiada ulasan: