"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapalah yang bodoh sangat cadangkan gelaran datuk kat malaun ni

Polis siasat 'Datuk Seri' terbabit pergaduhan kelab malam

Seorang lelaki bergelar Datuk Seri hari ini menyerah diri kepada polis untuk membantu siasatan kes pergaduhan di sebuah pusat hiburan di Jalan Kelang Lama, Kuala Lumpur pada 3 Mei lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Risikan dan Operasi) Kuala Lumpur, ACP Alzafny Ahmad, berkata lelaki terbabit datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields bersama peguamnya kira-kira jam 3 petang semalam.

"Datuk Seri yang dimaksudkan menyerah diri untuk membantu siasatan dalam kes ini.

"Selepas keterangan diambil dan soal siasat dijalankan dia dilepaskan dengan jaminan polis," katanya dalam satu kenyataan.

Untuk rekod beberapa tahun lalu lelaki berusia 31 tahun itu pernah terbabit dalam serangan di depan sebuah kuil di Kuala Lumpur.

Dalam kejadian awal bulan ini sekumpulan lelaki yang bersenjatakan batang kayu menyerbu masuk sebuah pusat hiburan dan merosakkan barangan di premis terbabit.

Nilai kerosakan dianggarkan kira-kira RM200,000.

Ekoran kejadian itu polis menahan 14 lelaki berusia antara 26 dan 27 tahun

Siasatan awal mendapati kekecohan itu berlaku disebabkan rasa cemburu terhadap seorang wanita.

Polis kemudian mengenal pasti empat lelaki yang boleh membantu siasatan kes berkenaan termasuk pemuda bergelar Datuk Seri terbabit.

Minggu lalu seorang peguam mewakili Datuk Seri itu dilaporkan cuba membincangkan isu berkenaan dengan Ketua Polis Kuala Lumpur, Mazlan Lazim.

Bagaimanapun Mazlan bertegas agar Datuk Seri terbabit menyerah diri kepada polis atau berdepan kemungkinan ditangkap.

Sementara itu Alzafny berkata polis masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu dan sedang menunggu seorang lagi lelaki - yang kini berada di luar negara - untuk pulang memberi keterangan.

Tiada ulasan: