"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video lucah: Lokman Adam ditahan polis

SHAH ALAM - Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam ditahan polis malam ini susulan menghalang tugas polis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, sekitar 6.45 petang pegawai dan anggota daripada Unit Siasatan Jenayah Terkelas, JSJ Bukit Aman dan Pasukan Forensik PDRM Bukit Aman sedang menjalankan siasatan bersabit kes Seksyen 504 Kanun Keseksaan di rumah Lokman di Kajang Hillpark di sini.

Menurutnya, semasa siasatan dijalankan polis mengarahkan Lokman yang juga Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat untuk menyerahkan telefon bimbit bagi diperiksa namun beliau enggan memberikan kerjasama dan telah menjerit serta memaki hamun pegawai polis yang sedang menjalankan tugasnya.

"Turut bersama Lokman ketika itu adalah seorang lelaki yang juga telah menghalang tugas polis dan mengherdik polis serta melakukan beberapa provokasi lain.

"Susulan itu, kedua-dua mereka ditahan kerana menghalang tugas penjawat awam dan mengeluarkan kata kata kesat," katanya dalam satu kenyataan hari ini. Fadzil berkata, kedua-dua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang dan siasatan dijalankan dibawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan.

Difahamkan, individu yang ditahan bersama Lokman ialah bekas Naib Presiden PKR, N Gobalakrishnan.

Petang semalam Lokman hadir ke IPD Kajang bagi memberi keterangan kepada polis berhubung klip video seks didakwa membabitkan seorang menteri Kabinet.

Tiada ulasan: