"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Zamihan fitnah Amanah kutip zakat'

Zulnazmi Zulkifli

Status Facebook Zamihan Mat Zin pada 7 Jun 2019 yang mendakwa Amanah mengutip duit zakat dengan meletakkan gambar resit dengan logo parti itu merupakan satu fitnah.

Walaupun status di Facebooknya itu meletakkan tanda soal kononnya bertanya mengenai kesahihan resit tersebut, namun beliau kemudian menulis kenyataan fitnah dan sengaja memburukkan imej Amanah dengan mendakwa agama Islam semakin rosak apabila dijadikan alat politik kepartian.

Berdasarkan gambar yang dipaparkan akaun Facebooknya, ternyata dalam resit itu tidak menyebut langsung tentang pembayaran zakat sebaliknya resit tersebut adalah pembayaran yuran ahli.



Justeru, saya mencabar Zamihan supaya meletak jawatan sebagai pegawai Jakim yang telah membuat fitnah dan melanggar integriti penjawat awam.

Beliau sepatutnya berhenti berselindung di sebalik kedudukan sebagai penjawat awam di Jakim dan turun ke gelanggang politik jika mahu berterusan membuat kenyataan palsu dan bersifat provokasi terhadap Pakatan Harapan.

Saya juga mendesak pihak Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Jakim mengambil tindakan segera terhadapnya yang jelas mencalar nama baik pendakwah dengan mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah.

ZULNAZMI ZULKIFLI ialah exco Pemuda Amanah Wilayah Persekutuan.

Tiada ulasan: