"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKP: Jangan tangkap rakyat marhaen saja, tangkap juga timbalan menteri dan exco Perak ni

Timbalan Menteri Kesihatan, Exco Perak langgar PKP
MALAYSIA DATELINE


Aktivis Ridzwan Abu Bakar hari ini membuat laporan polis secara terbuka terhadap sekumpulan orang ramai yang tidak mematuhi standard yang ditetapkan semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) fasa ke-3 ini.

Beliau membuat laporan polis di Facebooknya ekoran melihat gambar yang dikongsi di dalam hantaran di media sosial.

“Saya Ridzwan bin Abu Bakar, no I/c 76121002** telah melihat dalam hantaran FB beberapa gambar perkumpulan ramai yang tidak mematuhi standar yang ditetapkan sempena PKP fasa ketiga ini,” tulis beliau.

Antaranya satu kumpulan ramai di Pejabat Menteri Jabatan Perdana Menteri (Agama) yang dihadiri lebih kurang 11 orang (berdasarkan gambar) yang bukan terdiri dari staff pejabat tersebut.

Satu kumpulan di rumah bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said yang dihadiri seramai lebih 20 orang (berdasarkan gambar) di mana kumpulan ramai itu turut dihadiri oleh Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri.

Dan satu jamuan makan yang dihadiri oleh lebih daripada 30 orang (berdasarkan gambar) di bangunan sebelah rumah Adun Semanggol Razman Zakaria di Lenggong Perak.

“Jamuan ini turut dihadiri oleh YB Norazmi (Timbalan Menteri Kesihatan) dan YB Shaarani (Exco Perak) selain dari YB Razman selaku tuan rumah,” ujarnya.

Beliau berpandangan, jika sekadar bermain telefon bimbit di luar rumah, berkumpul di padang bola dan bersembang di atas wakaf boleh dianggap melanggar PKP, sepatutnya berkumpul seperti ini juga wajar diambil tindakan.

Tiada ulasan: