"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Insya-Allah Selasa ini’ Tungguuuuu

Zikri Kamarulzaman

Pakatan Harapan (PH) bersama sekutunya yakin akan dapat memutuskan calon perdana menteri mereka menjelang Selasa ini, kata Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil.

“Insya-Allah (keputusan menjelang Selasa ini).

“Hari ni majlis pimpinan PH mesyuarat selepas daripada mesyuarat PH (bersama) Bersatu yang berpihak kepada Tun Dr Mahathir Mohamad dan Warisan. Ini adalah mesyuarat susulan.

“Selepas ini akan ada satu lagi pertemuan. Di peringkat PH dan PH plus ada pengumuman dalam masa seminggu daripada mesyuarat tempoh hari,” katanya kepada wartawan di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, hari ini.

Fahmi berkata perkara itu masih "dalam perbincangan" ketika disoal sama ada pemimpin PKR, DAP dan Amanah pada mesyuarat Majlis Presiden PH hari ini ada membuat sebarang keputusan.

Satu lagi pertemuan PH bersama sekutunya, iaitu kumpulan Bersatu yang setia kepada Dr Mahathir Mohamad, dan Warisan, akan berlangsung pada waktu yang belum ditentukan, katanya.

PH dan sekutunya kini mempunyai dua pilihan utama untuk calon perdana menteri mereka.

Mahathir dilapor menawarkan diri untuk kembali buat kali ketiga selama beberapa bulan dengan presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai timbalannya.

Bagaimanapun, Anwar dilaporkan menolak saranan itu.

Anwar memberitahu Malaysiakini bahawa dirinya yakin tetapi “berhati-hati” bahawa beliau akan menjadi calon perdana menteri.

Antara yang hadir pada mesyuarat PH hari ini termasuk Timbalan Pengerusi DAP Gobind Singh Deo dan setiausaha penganjur parti itu, Anthony Loke, serta Presiden Amanah Mohamad Sabu bersama timbalannya, Salahuddin Ayub.

Tiada ulasan: