"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar bayangkan tempat buat Muhyiddin dalam kerajaan baru

Presiden PKR Anwar Ibrahim berharap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bekerjasma memastikan peralihan lancar tampuk kepimpinan negara.

Anwar berkata dia tidak mempunyai masalah bekerjasama dengan Muhyiddin atau mempunyai masalah peribadi dengan presiden Bersatu itu.

“Kesedian dia bekerjasama akan membantu supaya perubahan, peralihan itu aman dan teratur,” kata Anwar ketika menjawab soalan pemberita selepas mengumumkan cukup majoriti membentuk kerajaan baru.


Dalam sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur tengah hari ini, Anwar juga memberi bayangan ada kedudukan buat Muhyiddin, walaupun tidak menghuraikan lanjut perkara itu.

“Dan seandainya beliau bersedia beliau boleh bersedia berkhidmat dengan apa-apa kedudukan yang sesuai,” kata Anwar.

Tiada ulasan: