"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MP Umno sokong Anwar: PAS tuntut 'penjelasan sejelas-jelasnya' dari Umno

Dibayangi dengan khabar Anwar Ibrahim kini mendapat sokongan majoriti ahli parlimen untuk membentuk kerajaan baru, PAS hari ini berkata, parti itu akan mendapatkan penjelasan daripada rakan Muafakat Nasional (MN) mereka berhubung perkara berkenaan.

Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan, berkata jika perkembangan itu benar-benar berlaku, bermakna Umno tidakl mematuhi persefahaman yang termaktud dalam piagam MN setahun lalu.

“Ia boleh dianggap sebagai suatu gerakan yang bertujuan menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang terbina di atas permuafakatan BN, Bersatu, PAS, GPS (Gabungan Parti Sarawak) dan beberapa parti lain di atas kejatuhan kerajaan PH (Pakatan Harapan).

“Sehubungan itu PAS berharap untuk mendapat penjelasan yang sejelas-jelasnya daripada Umno atas dasar rakan muafakat dalam MN, seterusnya mengajak Umno untuk kembali menghayati hasrat dan iltizam yang telah disepakati secara bersama ini,” katanya dalam satu kenyataan pagi ini.

Tiada ulasan: