"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tun M - Pembangkang tak boleh hidup bawah Muhyiddin

SITI NUR ZAWANI MISCON
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pembangkang sekarang seolah-olah tidak boleh ‘hidup’ selepas menentang kerajaan Perikatan Nasional Nasional (PN).

Beliau mendakwa, ahli Parlimen pembangkang sukar mendapat sumber kewangan untuk membantu rakyat hanya kerana tidak menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Malah katanya, kerajaan Muhyiddin hanya menyediakan peluang kerja dan wang kepada ahli-ahli politik yang menyokongnya.

“Pembangkang sekarang tak boleh hidup. Ahli Parlimen yang tak menyokong Muhyiddin tak boleh dapat duit untuk tolong rakyat. Ini lah yang terjadi.

“Kerajaan memang mewujudkan peluang pekerjaan cuma untuk beri mereka lebih banyak duit. Kalau tak dapat jawatan (dalam Kabinet), mereka akan dilantik dalam GLC (syarikat bukan kerajaan). Ini salah guna kuasa,” katanya ketika sidang media di Putrajaya hari ini.

Justeru itu katanya, parti baharu yang ditubuhkannya ketika ini akan memastikan pemimpinnya kelak tidak akan terlibat dalam rasuah dan politik wang.

Namun buat masa ini, bekas Pengerusi Bersatu itu berkata, Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) masih belum memilih senarai pimpinannya lagi.

Tegasnya, mereka yang akan menyertai Pejuang kelak perlu memastikan penglibatan mereka ke dalam parti bukan kerana mahu merebut jawatan, menjadi calon wakil rakyat dan Menteri.

Tiada ulasan: