"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas pembantu Mat Sabu berdepan 5 pertuduhan rasuah

Ho Kit Yen

KUALA LUMPUR: Bekas setiausaha politik Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas 5 pertuduhan rasuah melibatkan projek Kementerian Pertahanan bernilai RM6.35 juta.

Mohd Azhar Che Mat Dali didakwa mengikut Seksyen 16 (a) (B) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kerana meminta RM5 juta dan menerima rasuah RM1.35 juta daripada sebuah syarikat, FEHM Entity Sdn Bhd, untuk membantunya menjadi rakan kongsi strategik dan kontraktor bagi projek kementerian dalam penyelenggaraan peranti perisik.

Dia dituduh atas jawatannya sebelum ini sebagai setiausaha politik Mohamad, lebih dikenali sebagai Mat Sabu, yang merupakan menteri pertahanan pada ketika itu.

Tiada ulasan: