"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wajah Pas selepas era Fadzil Noor

USTAZ ZOLKHARNAIN ABIDIN

Pemimpin parti lebai kata, penubuhan AMANAH kerana pengaruh DAP. Bahkan, ada lebai yang kata, DAP yang menaja atau menubuhkan AMANAH.

Lalu AMANAH yang dikenali dengan PAN oleh bani lebai digabung dengan DAP menjadi PANDAP. Bani lebai pun meratiblah pandap, pandap, pandap sehingga lupa menyebut nama Tuhan.

Kelmarin, Presiden MIC kata, punca tertubuhnya AMANAH kerana sikap sombong pemimpin parti lebai. Dia merujuk kenyataan dan tindakan Menteri Besar Kedah dalam isu tidak beri cuti peristiwa Thaipusam.

Jangan lupa MIC adalah sekutu Umno, dan Umno pula isteri kedua parti itu selepas PPBM. Jangan lupa juga, setakat ini parti itu ada beberapa isteri antaranya Ikatan yang ditinggal tergantung tanpa tali.

Akhirnya pemimpin MIC yang mendedahkan sebahagian punca tertubuh AMANAH. Kalau kami sendiri yang beritahu, mungkin orang parti itu akan nafi. Tetapi kalau geng sendiri yang bagi tahu, mungkin bani lebai boleh percaya.

Walaupun kenyataan Presiden MIC bukan satu-satunya sebab tertubuhnya AMANAH, tetapi sekurang-kurangnya orang ramai tahu bahawa apa yang ditular oleh lebai selama ini adalah bohong.

Begitulah sifat kebenaran. Kebenaran memerlukan masa untuk menonjol diri, sama seperti keburukan memerlukan masa untuk dilihat kesan kerosakannya.

Selepas era Fadhil Noor, orang menyangka parti lebai akan meneruskan agenda reform Fadhil. Nyata sekali tidak, kerana akhirnya parti lebai sujud di kaki Umno yang dilawan habis-habisan oleh Fadhil dan anak buahnya.

Parti lebai sudah tersasar dari landasan asal perjuangannya. Apa yang dilaung kononnya untuk perpaduan Melayu Islam hanya slogan kosong untuk menutup kesilapan sahaja.

Hakikatnya, parti lebai hanya aktif dalam politik untuk mendapat habuan. Jika betul parti lebai berjuang untuk Melayu Islam, sudah tentu parti itu tak akan bersekongkol dengan pengkhianat dan menubuhkan kerajaan tebuk atap.

Harap-harap tidak payahlah lebai panggil AMANAH PANMIC pula selepas ini!


*USTAZ ZOLKHARNAIN ABIDIN adalah Pengarah Hal Ehwal Syariah AMANAH Nasional.

Tiada ulasan: