"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ugut, cekik pekerja kedai ditahan polis

Video rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) yang memaparkan seorang lelaki memakai baju putih telah memarahi dan mencekik leher mangsa.

SEREMBAN – Seorang lelaki yang mengugut dan mencekik pekerja kedai selepas ditegur tidak memakai pelitup muka ditahan polis di Senawang di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Mohd. Said Ibrahim berkata, suspek berusia 50 tahun itu ditahan pada pukul 10 malam tadi bagi membantu siasatan kejadian pekerja kedai kedai diugut dan dicekik oleh seorang lelaki yang tidak dikenali semasa berada di sebuah kedai runcit di Taipan 2, Senawang.

“Pihak polis telah menerima laporan berhubung kejadian itu daripada mangsa yang juga pekerja kedai pada pukul 12.33 tengah hari tadi.

“Hasil semakan lanjut mendapati mangsa yang berusia 22 tahun telah menegur suspek kerana tidak memakai pelitup muka, memeriksa suhu dan juga tidak menulis nama pada buku yang disediakan,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Mohd. Said berkata, suspek akan di bawa ke Kompleks Mahkamah Seremban esok untuk tahanan reman di bawah Seksyen 506/323 Kanun Keseksaan kerana mengugut dan dengan sengaja mendatangkan cedera pada mangsa.

Tambah beliau, suspek juga akan dikenakan kompaun atas ketidakpatuhan prosedur operasi standard (SOP) Covid-19 di bawah Akta 342 (Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988).

Menerusi hantaran di media sosial Facebook, seorang individu telah berkongsi video rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) yang memaparkan seorang lelaki memakai baju putih telah memarahi mangsa (pekerja kedai) dan bertindak mencekik lehernya. – K! ONLINE

Tiada ulasan: