"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: 6 remaja antara 9 lelaki direman kes rogol

FMT Reporters

PETALING JAYA: Enam remaja antara sembilan lelaki direman bagi membantu siasatan kes rogol membabitkan seorang gadis di Kota Bharu minggu lalu.

Berita Harian melaporkan suspek berusia 13 hingga 21 tahun itu direman lima hingga tujuh hari untuk disiasat mengikut Seksyen 375(B) Kanun Keseksaan.

Perintah reman itu dikeluarkan Majistret Izdham Naim Che Ani.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Rosdi Daud berkata, penahanan sembilan suspek itu selepas satu laporan berkaitan kes rogol membabitkan mangsa bawah umur diterima.

Katanya, mangsa memaklumkan keluar dari rumah di Wakaf Bharu, Tumpat pada 9 malam 25 Okt lalu dan tinggal bersama teman lelakinya di Kampung Semut Api, Jalan PCB, Kota Bharu.

“Ketika tinggal bersama suspek, mangsa melakukan hubungan bersama suspek dan rakan-rakan lelakinya yang lain.

“Hasil siasatan, ibu mangsa membuat laporan polis berkait kehilangan anaknya pada 16 Nov lalu,” katanya dalam kenyataan dipetik akhbar itu.

Beliau berkata, ujian saringan awal air kencing mendapati semua suspek negatif dadah dan tiada rekod jenayah lampau.

Tiada ulasan: