"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terjun: Wanita tersangkut dalam selut bawah Jambatan P.Pinang

Malinda Abdul Malik
8bccde6e-f714-4102-92f1-34c7a8826fe9-681x511
Mangsa diselamatkan bomba selepas tersangkut pada selut susulan air surut.
GEORGE TOWN – Seorang wanita yang bertindak terjun dari Jambatan Pulau Pinang diselamatkan pihak polis selepas dia tersangkut pada selut bawah jambatan berkenaan awal pagi tadi.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 1.28 pagi berhubung kejadian sebelum sepasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Perai bergegas ke lokasi.

“Hasil semakan mendapati wanita berusia 36 tahun itu meninggal kereta jenis Perodua Axia di Kilometer 1.0 jambatan berkenaan dari arah Perai sebelum bertindak terjun.

“Ketika kejadian, air laut surut sekali gus menyebabkan mangsa tersangkut di dalam selut.

79c46e11-e533-441f-b4bf-f55dc82b433c
Mangsa dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut.
“Mangsa ditemui empat kilometer dari lokasi dia terjun dan kita lakukan kerja-kerja menyelamat wanita itu sebelum dihantar ke hospital untuk tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Kes diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: