"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PO59 BUKIT SELAMBAU : AMK Ada Bukti Kukoh Kewujudan Pengundi Hantu

Ezam Mohd. Noor, bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan Rakyat dalam kempen pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau membuka cerita lama kononnya barisan pemimpin Umno baru sebenarnya merupakan pasukan idaman Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika berada dalam Umno.

Ezam dalam kempennya di Bukit Gantang kelmarin dan di Bukit Selambau malam tadi berkata, Anwar yang merupakan bekas Timbalan Presiden Umno pernah menganggap Presiden semasa, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak sebagai "antara orang paling cerdik."

"Saya pernah tanya Anwar masa beliau jadi Ketua Pemuda Umno, siapa yang paling beliau risau... beliau mengatakan nama Najib... dia kata Najib yang paling cerdik di kalangan barisan Pemuda.

Ramai beranggapan pendedahan Ezam sejak mula menyertai UMNO semula sentiasa membawa perkata-perkara yang tidak relevan di dalam siri ceramahnya dan Ezam dianggapnya sebagai orang yang beru "keluar dari kotaknya".

"Kalau nak ditelanjangkan Ezam, lagi banyak yang boleh kami lakukan, tapi kami tidak berkempen secara demikian," kata seorang pemimpin Angkatan Muda Keadilan di sini sewaktu mengulas kenyataan terbaru Ezam.

"Itu hal dulu, samalah dengan Ezam,
dulu siapa yang panjat pagar rumah Anwar pada 19/11/99 kerana tergilakan Nurul Izzah untuk berikan sejambak bunga kalau bukan si abang enam kotak yang bernama Ezam ini," tambahnya.

Ezam sehingga kini masih gagal untuk mendedahkan isu rasuah kerajaan Barisan Nasional yang dakwanya satu ketika ada menyimpan dokumen sebanyak enam kotak.

Beliau yang dipercayai telah disogok untuk menyertai UMNO semula kian hebat berkempen memburukkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar sepertimana yang beliau telah lakukan di dalam beberapa siri pilihanraya termasuklah di Kuala Terengganu sebelum ini.

Namun, malang bagi Ezam, tiada siapa yang memperdulikannya dan pendedahan-pendedahannya dianggapkan oleh banyak pihak sebagai pendedahan kepada sikapnya yang hipokrit dan dianggapkan sebagai seorang yang telah menjual perjuangnnya selama ini untuk mendapat ganjaran keduaniaan.

http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: