"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BUKIT GANTANG : Nizar Pemimpin Satu Malaysia

Jika Perdana Menteri Malaysia yang baru, Dato Seri Najib baru sekadar berslogan "Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan", maka PAS telah menterjemahkan slogan itu dengan kemunculan seorang pemimpin dengan wahana baru: Dato Seri Ir Nizar Jamaluddin yang kerajaan Peraknya telah dirampas Najib.

Namun, sekalipun kerajaannya direnggut secara kejam dan kotor oleh UMNO-BN, namanya terus meniti dari bibir ke bibir dan beliau tetap MB di hati ke hati rakyat Perak.

Nizar sekalipun dikatakan dengan pelbagai fitnah dan caci maki oleh UMNO-BN, namun umum mengetahui calon PAS untuk Bukit Gantang ini dapat menyesuaikan diri dengan masyarakat disemua peringat umur dan dalam semua keadaan.

Setiap kali calon PAS bertemu dengan rakyat di sesuatu tempat, sambutan oleh masyarakat setempat dekat tidak kira Melayu, Cina dan India, tidak menghampakan malah menakjubkan kerana begitu ramai yang datang ingin bertemu dengan beliau dengan lebih dekat lagi.

Nizar tidak perlu melakonkan apa-apa kerana beliau adalah pemimpin sejati - seorang pemimpin yang sedang dalam perjalanan menuju ke Parlimen untuk merebut kembali kerajaannya sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta dari tangan si durjana.




Tiada ulasan: