"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nizar :Yang Halal Bertambah Halal

laniisma
Esok 09-02-10, kita semua rakyat Malaysia menanti dengan penuh debar keputusan Mahkamah tentang siapa Menteri Besar yang sah. Keputusan itu menjadikan yang halal bertambah halal dan yang haram menjadi halal. Kita semua yang cintakan demokrasi akan mendoakan akan pilihanraya baru di Perak. Umno karat tentulah sebaliknya. Apabila mengharapkan pilihanraya kita tentu mendoakan agar keputusan tersebut menyebelahi Nizar.

Biar rakyat menilai dengan sebaik-baiknya kerana keduanya telah menunjukkan pengalaman mentadbir negeri. Lebih kurang sama-sama setahun seorang. Nizar menjadi Menteri Besar Perak yang halal pada 17 Mac 2008 sehingga dirampas Zambry Menteri Besar Perak tidak halal maka haram pada 6 Febuari 2009. Maka jadilah pertelingkalan ini, tidak ada orang yang waras yang tidak kecewa kecuali Umno karat itu lagi.

Jadi pilihanraya jalan terbaik supaya rakyat dapat menilai mana intan mana kaca, mana belacan mana bunga. Jadi Nizar perlu menang sama ada 5-0, mau pecah kepala Zambry ni, 4-0 sakitnya bagai nak gila juga, 3-0 sakitnya jua tetapi boleh tahan atau 2 1/2-2 1/2, kalau macam ni, kita pun parah sama.

Kita hanya mendoakan Nizar adalah betul dan yang betul sebetul-betulnya berpihak kepadanya. Malam nanti kita semua berdoa panjang-panjang.

Rileks! Jom lihat anjing besar di http://www.ek-ele.co.cc/

Tiada ulasan: