"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ku Li Ketuai Kempen, Pas Anggap Underdog Tapi Yakin Menang

KUALA LUMPUR 9 OKT: Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub menganggap parti itu sebagai 'underdog' atau bukan pilihan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, walaupun yakin mampu membuat kejutan bagi mempertahan kerusi berkenaan.

Bercakap kepada TV Selangor, Ahli Parlimen Kubang Kerian itu menyifatkan pilihan raya itu sebagai pertembungan antara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional (BN, dan bukannya pertembungan antara individu

"Bagi pilihan raya kali ini, kami menempatkan parti ini (Pas) sebagai 'underdog' walaupun dalam keadaan mempertahankan kemenangan kita. Yang penting ialah meningkatkan kekuatan jentera parti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemubual tvselangor ekoran kenyataan rasmi Ketua Umno Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah mengesahkan beliau menerima jawatan pengarah jentera BN bagi pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Galas pagi tadi.

Justeru, Salahuddin menasihati jentera parti supaya tidak bersikap 'over confident' sebaliknya bersikap terbuka dengan apa yang bakal berlaku.

Ditanya sama ada pelantikan Tengku Razaleigh akan menjejaskan usaha mengembalikan royalti minyak Kelantan, Salahuddin menganggap ia sebagai cabaran bagi parti dalam menghadapinya secara demokratik.

"Tengku Razaleigh Hamzah telah menunjukkan sikap beliau sebagai tokoh negarawan dalam perjuangan isu royalti minyak. Keadaan ini menunjukkan kita mampu bersama dalam isu ini. Jadi terserah kepada pengundi di Galas untuk membuat perhitungan," katanya.

Tiada ulasan: