"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki miliki 100 isteri meninggal dunia


NAIROBI: Seorang lelaki Kenya yang terkenal kerana mempunyai 100 isteri meninggal dunia akibat komplikasi selepas mengalami tekanan darah tinggi, minggu ini. 

Ancentus Akuku, yang digelar 'Danger' (bahaya), berumur lebih 90 tahun semasa kematiannya dan meninggalkan antara 160 dan 200 orang anak. 

Dalam temuramah dengan stesen televisyen Barat sebelum ini, Akuku berkata dia digelar 'Danger' kerana berjaya menewaskan ramai lelaki disebabkan kekacakannya. 

Menurut media Kenya, Akuku mempunyai keluarga yang terlalu besar sehingga beliau membina sekolah dan gereja bagi kegunaan keluarganya yang tinggal di bandar Kisumu, barat Kenya. 

Akuku pernah mengakui saiz keluarganya yang besar menyebabkan hampir mustahil baginya untuk memantau mereka. 

Lelaki tinggi lampai itu berkahwin kali pertama pada 1939 dan kali terakhir pada 1992 iaitu semasa poligami dianggap perkara biasa di negara Afrika Timur itu.


1 ulasan:

RIDER MERIDA berkata...

assalamualaikum...mntk tlong link kan blog ini
lagenda-cinta.blogspot.com
terima kasih