"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Histeria nampak lembaga hitam


TUMPAT: Sebuah sekolah rendah di sini gempar apabila 20 muridnya diserang histeria menyebabkan suasana kecoh dengan jeritan sebelum mereka rebah tidak sedarkan diri.

Difahamkan, ini kali kedua kejadian histeria berlaku di sekolah terbabit kerana Rabu lalu, 40 muridnya turut diserang sehingga sekolah itu terpaksa ditutup hari Khamis keesokan harinya.

Bagaimanapun kejadian histeria berulang dan seorang bapa mangsa yang enggan dikenali berkata, anaknya dua kali berturut-turut diserang histeria sehingga terpaksa mendapatkan khidmat bomoh untuk memulihkannya.

“Rabu lepas anak saya juga diserang histeria dan hari ini (semalam) dia terkena lagi,” katanya memaklumkan anaknya itu sudah sedarkan diri selepas dipulihkan oleh tok bomoh di surau sekolah terbabit.

Menurutnya, anaknya mendakwa ternampak lembaga hitam menakutkan di sekitar sekolah itu.

Saksi, murid Darjah Enam berkata, serangan semalam berlaku kira–kira jam 10 pagi ketika murid Darjah Lima memasuki dewan peperiksaan.

“Tiba-tiba suasana menjadi kecoh apabila salah seorang murid perempuan menjerit dan ia berjangkit kepada murid lain.

“Ada murid Darjah Lima, ada juga murid Darjah Empat yang terkena histeria ini, mereka yang diserang histeria dibawa ke surau sekolah,” katanya.

Tinjauan Sinar Harian ke surau terbabit, kelihatan dua pengamal perubatan Islam sedang memulihkan murid–murid yang diserang bermula jam 1 tengah hari, bagaimanapun jam 2 petang semua murid histeria sedarkan diri dan dibenarkan pulang.
-sinarharian-

Tiada ulasan: