"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini antara sebab kenapa kubu bertukar 'kubur' untuk Umno di Johor

Harakahdaily
(Awang menyerahkan borang menyertai PAS kepada Mazlan Aliman)
JOHOR BAHRU: Jangan terkejut jika pilihan raya umum kali ini bakal menukarkan negeri Johor yang menjadi kubu Umno selama ini kepada 'kubur' untuk parti itu.

Ini kerana gelombang perubahan secara besar-besaran sedang berlaku di Johor pada setiap hari.

Kemasukan beramai-ramai pemimpin dan ahli Umno ke dalam PAS dan Pakatan Rakyat sedang rancak mutakhir ini.

Malam tadi 30 orang ahli Umno dari Kampung Sri Aman dalam Parlimen Tebrau menyertai PAS.

Ia diketuai oleh Awang Bakar, 55 tahun, bekas Ketua Cawangan Umno Sri Aman dan AJK UMNO Bahagian Tebrau. Beliau menyertai Umno sejak tahun 1981.

Kampung yang menjadi kubu Umno puluhan tahun telah ditubuhkan Cawangan Penaja PAS.

Baru dua minggu lalu Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menerima kemasukan hampir 50 orang ahli Umno dalam majlis ceramah di Sungai Tiram, juga dalam Parlimen Tebrau.

Menurut Awang, Umno bukan lagi membela orang Melayu, sebaliknya hanya memperkayakan pemimpin sahaja.

"Pemimpin korup, salah guna kuasa dan menyeleweng. Sampai bila orang Melayu nak pertahankan pemimpin seperti ini?" katanya.

Beliau juga kesal dengan sikap pemimpin Umno yang mempergunakan ahli bawahan untuk kepentingan peribadi mereka.

"Ahli Umno di bawah kerja separuh mati, pemimpin senang lenang!" jelasnya.

Baginya, PAS adalah pilihan terbaik. Kepimpinan Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi terbukti mendidik rakyat dan memandu kesejahteraan di dunia dan akhirat.

Beliau menyeru rakan-rakannya agar berhijrah kearah hidup lebih bermakna dengan menyokong perjuangan Islam yg di bawa PAS.

"Alhamdulillah, berbondong-bondong ahli Umno sertai PAS. Tsunami politik secara drastik di Johor. Umpan dan fitnah nampaknya tiada kesan," kata AJK PAS Pusat yang juga Ketua Penerangan PAS Johor ketika mengulas fenomena ini.

Bagi beliau, peluang untuk Pakatan kini semakin cerah dari hari ke hari di Johor.

Tiada ulasan: