"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AWAS!!! Virus Zeus Sedang Menyerang Akaun Facebook Seluruh Dunia..

matuse68
Menurut informasi berita terbaru. Virus Zeus kini sedang menyerang akaun-akaun facebook di seluruh dunia dalam beberapa hari ini.

Virus ini sedang diberi perhatian kerana keboleh upayaannya untuk membuat pindah milik wang anda di dalam akaun bank terutamanya yang mempunyai perbankan internet dan tahap keselamatannya kurang.

Kalau anda perasan, beberapa hari ini anda ada/akan mendapat mesej dari kawan anda yang menghantar link donwload dari pelayar 'mediafire.com'.

Sebenarnya bukan mereka yang berbuat demikian, tetapi mungkin antara virus tersebut.

Untuk keselamatan.
1 - Kemaskini setting security akaun anda.
2 - Jangan klik pada pautan/link yang tidak dikenali walaupun sifat ingin tahu anda tinggi.
3 - Jangan biarkan akaun internet banking anda sedang login semasa melayari facebook. Minimumkan keadaan ini jika tidak dapat elakkan.

Tiada ulasan: