"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

[SEDIH] Status Facebook Terakhir Bakal Guru: Petanda Sebelum Ajal

hijabulcrewz
Sila klik pada gambar di atas untuk paparan yang lebih jelas. Berita kemalangan maut seorang bakal guru, Safwan Shaari yang menuntut di sebuah institusi perguruan di utara tanah air telah hangat menggemparkan alam maya.

Lebih menyentuh perasaan apabila, diberitahu bahawa status facebooknya yang terakhir seolah-olah beliau sudah mengetahui petanda ajalnya semakin dekat. Kemalangan maut yang berlaku di Jalan Raya Grik ini membabitkan kereta mangsa dan sebuah lori trelar. Arwah dikatakan dalam perjalanan pulang ke kampung halaman di Kelantan.

Buit-buit puitis yang beliau nukilkan di facebooknya sudah cukup untuk menginsafkan kita yang masih lagi diberi peluang pinjaman oleh Allah untuk beribadat serta bertaubat kepada-Nya. Kematiannya dalam bulan ramadhan, pada hari khamis, dalam keadaan berpuasa & dalam perjalanan pulang untuk menatap kedua ibu bapanya. InsyaAllah, syurga menanti beliau. Sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah dan doakan allahyarham ditempatkan bersama orang-orang soleh. Amien.

Lagi sambungan artikel di: http://hijabulcrewz.blogspot.com

Tiada ulasan: