"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nazar jalan kaki 13 hari baham RM650 000

laniismaa
JalanKaki
JalanKakiPerjuangan apa kebendanya kalau dah dapat RM650 000. Makan sedap tidur hotel, berjalan lenggang-lenggang dapat RM650 000. Seronok kan! Dapat duit dari rakyat [mungkin] Kerajaan Terengganu dan Kementerian Belia dan Sukan yang tanggung kerana tak dinyatakan tajaan tersebut. Atau ada mana-mana syarikat swasta yang tak berapa betul yang nak terlibat.
Buatlah apa-apa yang nampak ‘merapu’ pun untuk Umno tentu ada habuannya.

Katanya yang nak berjalan tersebut dia bernazar sempena BN menang PRU13 dan PRK Kuala Besut. Nak bernazar, bernazarlah, nak tunai nazar, tunailah tetapi kenapa baham duit rakyat[?]!! Bernazar sendiri, nak buat nazar minta orang tanggung. Banyak cantik!! Ke baham duit Yayasan Terengganu kerana dia kakitangan Am Rendah Yayasan Terengganu.
Kata yang nak berjalan tu juga, dia buat kerana orang kampung, kerana wakil rakyat Malaysia, malah melakukannya dengan hati ikhlas serta tabah dan perjuangannya untuk negara. Ikhlaslah dengan RM650 000.

Khairy serah cek, Mat Said ada, agak-agak duit siapa RM650 000 tu. Maka dia dan 40 atlit pejalan kaki makin bertambahlah cinta kepada Umno dan negara dengan RM650 000. Kalau RM1 juta, makin-makin dia sayang kepada negara.

Atau dari duit Umno, kalau duit Umno lantaklah, itu pun baham dari projek kerajaan!! Perjelaskan tajaan tersebut!!

Tiada ulasan: