"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Allah - Apa Yang Melayu Wajib Tahu

Tokman

Di era tahun 2013 tekanan keatas kepercayaan ad deen orang Islam di gugat sekali lagi olih geng geng katolik. Mengikut data yang terbit diinternet yang kesahihannya saya tak dapat pastikan lebih satu juta mat indon menganut agama katolik setiap tahun.

Pihak gereja katolik mula mendesak untuk guna Allah sebagai rujukan sebagai tuhan mereka adalah apabila seorang rahib mereka pulang ke Belanda dan cadangkan supaya tuhan mereka di transformasi ke Allah kononnya agar dapat mereapatkan hubungan antara kaum pendatang dari Afrika [Algeria/Morocco dll] dengan kaum kristen di Belanda. Namun demikian orang Belanda tidak dapat menerima cadangan padri ini dan juga padri padri nampaknya dingin terhadap idea Allah sebagai tuhan mereka.

Dasar Cloak dan Dagger Gereja Katolik
-------------------------------------

Apabila perang salib dimenangi olih geng katolik dan juga protestan, Gereja telah menganiayai jutaan pengikut Islam dengan dasar kejam 'inquisition' memaksa penduduk Islam untuk tinggalkan Islam. Berbagai jenis alat seksaan telah direka untuk tujuan ini. Baca google! Kerajaan England juga telah dipermainkan dek gereja katolik yang menguasai Perancis dan Spain.

Lihat ajelah kekejaman yang dilakukan keatas native di Amerika Selatan -emas mereka dirompak;pompuan mereka dirogol dan jantan mereka diperhambakan! Laknatullah Katolik Pendek kata falsafah hidup mereka berdasarkan 'organised crime' yang berpengkalan di Vatican city.

Tontonlah wayang Elizabeth 1 dan Elizabeth 11[wajib tonton] untuk kenali dakyah tipu helah geng katolik ini. Sebenarnya mereka adalah musuh Islam yang nyata! Fikirlah omputih British berkuasa di Tanah Melayu lebih 100 tahun.

Adakah mereka membuat dasar untuk mat mat melayu di Tanah melayu- Mat sekarang tuhan aku Jesus pun aku nak panggil Allah? Jelas, tidak ada dasar sedemikian. Jadi alasan yang katolik dah guna Allah lebih 100 tahun bolih ditongsampahkan. Yang penting saya ingin tekankan ini Tanah Melayu.

Base Melayu adalah base rasmi Negara walaupun saya bertutur Inglis setiap hari! Jadi bila kita import Arab dalama urusan sebagai alasan -kalau di arab ok- perbuatan itu tak relevan. Kalau mereka suka membuntut [buttf**k] di dalam hal kelamin mereka, itu hal mereka! Peduli apa kita! Seterusnya ikutilah pandangan saya- , . saudara pembaca yang saya hormati.

Ada kebenaran apa yang dihuraikan olih Tuan Noh gadut itu. Kenyataan yang di keluarkan dek Asri diberikan bogel tanpa penjelasan dan huraian latar belakang sejarah asal usul agama di dalam dunia Arab. Arab sebelum adanya Muhammad SAW memeluki agama yang dipimpin olih Nabi Musa dan di ikuti pula olih Nabi Isa [alaihi salam ] Pengikut nabi Musa [geng yahudi] dan pengikut nabi Isa [dikenali sekarang sebagai Agama Nabi Isa [Kristus] atau Kristian.

Saya fokus bicara kepada agama yang dipimpin Nabi Isa yang jelas ajarkan Allah adalah tuhan yang satu dan beliau adalah nabinya. Jadi bila se orang Arab kristian s ebut Allah- ianya jelas yang Allah yang dia rujuk itu adalah Allah yang satu.

Selepas Nabi Isa 'dibunuh' olih musuhnya , seorang penduduk kampongnya ,Paul, telah mereka [membuat cerita] ahawa nabi Isa telang pulang sebagai hantu pontianak] atau holy ghost dan mengadakan entiti Tuhan Bapa, Tuhan Anak, dan Holy Ghost [pontianak] didalam konsep ketuhanan aru untuk pengikut pengikut kristian yang diterajui olih Gereja Katolik di atican [satu erkampongan -negeri di Roma, Itali.

Ada lebih 100 juta kristian unitarian dan seangkatan dengannya yang membawa pemikiran bahawa Allah dalah satu dan Isa adalah nabinya di US dan merata dunia. Google unitarian church dan lihatlah sendiri. Dan ereka adalah berhak untuk memanggil Allah sebagai tuhan mereka! Walau apapun yang berlaku di dunia Arab, atau di Indonesia kita melayu Malaysia mesti ada pegangan.

Bahasa rasmi negara adalah Bahasa Malaysia- bukan base Arab. Dan gereja katolik bila ianya merujuk kepada tuhan ianya mengikut baris pertama di dalam bible- adalah Bapa Tuhan, Anak Tuhan dan Pontianak [holy host] . Pontianak di salahterjemahkan sebagai roh kudus. Tuan tuan sedia maklum roh adalah ciri ciri Manusia bukan tuhan. Olih kerana takut digelakkad dek Atheis dan agamawan lain holy ghost sudah ditukarkan the holy spirit baru baru ini! Roh ditiupkan kepada setiap nyawa yang dilahirkan dan ianya diambil olih malaikat apabila nyawa kita dicabut. .

Apakah ciri ciri [attributes ] Allah dan manusia- Tiada mula atau akhir [Allah is omniprescient-infinite] Roh manusia adalah finite [ada had ada hari-hadari!]

Bila muslim bolih jatuh murtad?
-------------------------------------

Bila kita samakan Allah yang satu kepada tuhan 3 dalam 1 -tuhan yang dianuti dek pegangan katolik-nauzubillah . . .

Akhirkata
---------

Loyar loyar melayu senyap bila Majlis peguam hentam gomen yang diterajui olih mat Melayu kau kau semasa 'bersih' dulu. Tapi Majlis yang di terajui dan dipenuhi olih kolings dan chingkies tak ambil tindakan untuk buang Pundek Lingam dari senarai Loyar . Keikhlasan n integriti loyar propeser ngangkang Bari dan geng geng sekutunya khususnya Ambiga-'bersin' sebagai Ahli/Presiden Majlis sangat sangat diragui.

Ada kemungkinan propeser melayu tidak kompeten dalam BI -kerana tergolongdalam geng geng ' mat-me-no-spik/read-inglis ' yang sukar memahami bible setebal 400 muka surat itu. "

Tiada ulasan: