"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar universiti tunjuk perasaan dalam keadaan separuh bogel

SEJUMLAH pelajar universiti yang menyertai tunjuk perasaan di Cali pada Rabu lalu.- REUTERS
CALI, Colombia - Sekumpulan pelajar universiti yang terdiri daripada lelaki dan wanita sanggup menanggalkan baju masing-masing semasa mereka menyertai satu tunjuk perasaan pada Rabu lalu.

Para pelajar wanita itu tanpa segan silu mendedahkan payudara mereka semasa mereka berarak di sebatang jalan raya di Cali dan di Medellin.

Sebahagian wanita yang mendedahkan payudara itu memakai topeng bagi mengelak identiti mereka diketahui.

Terdapat juga pelajar lelaki yang sanggup berbogel dalam tunjuk perasaan itu.

Sejumlah pelajar wanita lagi hanya memakai coli dan seluar dalam.

Para pelajar itu menuntut kerajaan menyalurkan lebih banyak bantuan kepada universiti-universiti tempatan dan menghapuskan kadar faedah ke atas pinjaman pendidikan. - Agensi

Tiada ulasan: