"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tolong, jangan tutup muka dia

tokpepijat
KES AMBank
Hakim : Mengapa kamu kejam hingga menembak mati sedangkan dia tidak melawan dan ada suami dan anak ?
Pembunuh : Aku mahu rompak duit............

Selepas 7 bulan
Hakim : Hukuman mati bakal menunggu kamu !

KES Altantuya
Hakim : Mengapa kamu kejam hingga letupkan badannya sedangkan dia sedang hamil dan perempuan
Pembunuh : Saja-saja nak membunuh........

Selepas 7 tahun
Hakim : Kamu berdua dibebaskan........balik penjara,kemas pakaian kamu!.

KESIMPULANNYA:

Polis Malaysia memang hebat dan cekap di dunia. Bayangkan dalam masa kurang 30 hari, pembunuh kerani Ambank dapat diberkas.

Begitu juga dalam kes Altantuya.Bayangkan tulang-tulang mangsa yang hancur akibat diletupkan letupan kuasa tinggi C4 dapat dikesan oleh Polis Malaysia. Bahkan anggota elit mereka dapat diberkas.

Tetapi bila babitkan politik, semuanya tinggal kenangan sahaja!

Tiada ulasan: