"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Baru saya faham, kenapa minyak naik, gula naik- Ust Abdullah Husin

YB Ustaz Abdullah Husin
Baru saya faham, kenapa minyak naik, gula naik, GST diperkenalkan, cukai harta naik, tarif elektrik naik, tambang bas sekolah mungkin naik & berbagai kenaikkan lagi adalah kerana :

Tahukah anda, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah akan DINAIKKAN daripada RM500 kepada RM650

Tahukah anda, bagi individu bujang berumur 21 tahun dan ke atas yang berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan, nilai bantuan akan DINAIKKAN daripada RM250 kepada RM300

Tahukah anda, buat pertama kalinya BR1M 3.0 akan diperluaskan kepada isi rumah yang berpendapatan bulanan antara RM3,000 hingga RM4,000 dengan nilai bantuan sebanyak RM450

He..he..he..

Tiada ulasan: