"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua parti berhak putus lantikan MB - Presiden PAS

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan haknya untuk mengemukakan nama calon kepada Sultan Selangor tanpa merujuk kepada jawatankuasa PAS pusat.
Katanya, ia sememangnya hak beliau sebagai ketua parti untuk memutuskan pelantikan jawatan penting seperti itu, mengikut amalan sebelum ini.

Ia boleh dilihat ketika PAS berjaya menguasai Terengganu dan Kelantan dalam pilihan raya sebelum ini, katanya lagi.

Jelaskan keputusan berhubung calon MB Kelantan dan Terengganu sebelum ini hanya dibuat di antara presiden parti dengan beberapa pemimpin lain.

Bercakap dalam satu program taklimat kepada penyokong parti di Marang semalam, Hadi berkata ketetapan seperti itu dibuat memandangkan parti berkenaan perlu membuat keputusan segera.

Video ucapannya itu dimuatkan di Youtube.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: