"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penggal leher sendiri

Bronx (Amerika Syarikat): Seorang lelaki memenggal kepalanya dalam satu tindakan membunuh diri apabila mengikat kepalanya pada sebatang tiang sebelum memecut keretanya.

Polis berkata, lelaki berkenaan, Tomas Rivera, 51, dari Port Jervis, mengikat hujung rantai pada tiang lampu dan satu lagi pada lehernya sebelum memecut kereta Honda CRV.

Apabila kereta bergerak, besi berkenaan “mengoyakkan” kepalanya dari badannya hingga kereta itu terhenti selepas merempuh beberapa kenderaan di tepi jalan.

Badan tidak berkepala itu tercampak keluar dari kereta Honda terbabit dan jatuh di atas jalan raya.

Saksi yang ketakutan melihat kejadian segera menghubungi polis.

Sumber jabatan polis New York berkata: “Kejadian amat mengerikan. Lelaki terbabit benar-benar memastikan perbuatannya berjaya.

Siasatan mengesahkan lelaki yang tidak diketahui identitinya itu mencabut nyawanya sendiri.

Kejadian berlaku jam 9.35 pagi Isnin di Hunts Point. 

Sumber polis berkata: “Ia sungguh mengerikan. Dia mahu memastikan tindakannya berjaya.”

Siasatan awal menunjukkan lelaki itu membunuh diri dan polis tidak mengesyaki ada orang lain terbabit. - Agensi

Tiada ulasan: