"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video bekas penyanyi rock berdakwah viral di internet (bersama video)

Tranungkite
Sebuah video yang menunjukkan bekas vokalis kumpulan Melissa, Radzi Abd Hamid yang kini menjadi seorang pendakwah bebas tersebar di laman-laman sosial.

Sebuah video yang menunjukkan bekas vokalis kumpulan Melissa, Radzi Abd Hamid yang kini menjadi seorang pendakwah bebas tersebar di laman-laman sosial.

Penampilan Ustaz Razi itu yang menyampaikan dakwahnya menerusi lagu Cinta Untuk Nabila yang diubah liriknya menjadi Cinta Untuk Nabilah telah dikongsikan oleh pengguna Facebook lebih 3,796 kali.

Rata-rata pengguna media sosial menyatakan rasa teruja dengan persembahan Razi yang masih mantap dengan suaranya meskipun beliau kini bergelar sebagai seorang agamawan.

Video tersebut yang berdurasi 3 minit 35 saat dirakam dalam satu majlis ketika beliau menyampaikan ceramah.

Cinta Untuk Nabila pernah menaikkan nama kumpulan Melissa di persada muzik tanah air pada awal era 1990-an malah hingga kini, lagu ciptaan dan lirik oleh Rosli Selasih itu masih menjadi pilihan pendengar di corong radio.


Selepas lebih 24 tahun, kumpulan Melissa kini sudah berkubur, yang tinggal hanyalah Cinta Untuk Nabila sebagai lagu evergreen.

Nyata, pengundurun penyanyi utama kumpulan itu, Radzi memberi kesan mendalam hingga anggotanya silih bertukar ganti akhirnya kumpulan itu terus lenyap.

Kini, Radzi yang lebih mesra disapa dengan panggilan Ustaz Radzi bukan lagi Radzi yang dulu dengan imej rambut panjang kerinting, berkaca mata hitam, berseluar jeans ketat dan berjaket kulit.

Ustaz Radzi kini tampil dengan gaya seorang ustaz sesuai dengan kerjayanya sekarang sebagai penceramah bebas dan menjadi pembantu imam di Masjid Zahir, Alor Setar, Kedah.

Video berkenaan boleh ditonton di pautan berikut:


Tiada ulasan: