"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu didakwa bunuh anak pagi Hari Raya

Seorang suri rumah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di Kajang, hari ini atas pertuduhan membunuh anak perempuannya berusia 3 tahun pada pagi Hari Raya.

Nor Nazierah Rahmat, 26, didakwa membunuh Nur Umairah Zainol Abdullah di rumahnya di Flat Sri Inang, Jalan Sri Inang Balakong, Kajang, antara 11 pagi 17 Julai dan 5 pagi 18 Julai lepas.

Nazierah yang dilihat mengalirkan air mata ketika berada di kandang tertuduh mengangguk faham selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Abdul Jalil Salam Muhamad, namun tiada sebarang pengakuan direkodkan.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Mahkamah menetapkan 23 September depan untuk sebutan semula kes sementara menunggu laporan perubatan dan bedah siasat.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya S. Abirami manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mangsa ialah anak sulung daripada 2 beradik.
-malaysianinsider-

Tiada ulasan: