"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua Rakan Jho Low Ini Dikehendaki Bank Negara (Gambar)


PETALING JAYA: Bank Negara Malaysia (BNM) sedang mengesan dua individu yang mempunyai kaitan dengan ahli perniagaan Low Teak Jho atau Jho Low bagi membantu siasatan mengikut Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953.

BNM memuatnaik poster membabitkan Casey Tang Keng Chee, 50 dan Jasmine Loo Ai Swan, 42 menerusi laman Facebooknya bagi mendapatkan maklumat berkaitan mereka.

Keng Chee adalah kakitangan terawal Pihak Berkuasa Pelaburan Terengganu (TIA) yang kemudiannya ditukar menjadi 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Dia adalah antara tenaga kerja TIA bersama bekas Pengarah Urusan 1MDB, Datuk Shahrol Azrai Halmi.

Sementara itu, Ai Swan pula menyertai 1MDB pada 2011 bagi menggantikan Keng Chee.

Sebelum itu, beliau adalah Pengarah Eksekutif Jabatan Perundangan dan Pematuhan Utama Banking Group Bhd (UBG), syarikat yang pernah dimiliki ahli perniagaan Low Teak Jho serta rakan niaganya.

Dia juga adalah Pengarah Putrajaya Perdana Berhad, syarikat yang diambil alih UBG pada 2008.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat di mana kedua-dua individu terbabit berada boleh menghubungi talian 03-26988044 sambungan 8554/7610 atau laporkan di balai polis berdekatan," kata BNM.

Pihak BNM juga memaklumkan tidak menawarkan sebarang ganjaran untuk sebarang maklumat yang disampaikan berkaitan kedua-dua individu berkenaan.
-mstar-

Tiada ulasan: