"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 11 tahun jadi bidan sambut adik (Gambar)

Budak 11 tahun jadi bidan sambut adik
GEORGIA - AMERIKA SYARIKAT. Siapa sangka, seorang kanak-kanak lelaki 11 tahun tanpa rasa takut menjadi bidan menyambut kelahiran adiknya.

Ibu James Duke, Kenyarda tidak menyangka akan bersalin lebih awal dari jangkaan.

Menurut Kenyarda, pada hari kejadian, tiada siapa berada di rumah kecuali anak lelakinya itu kerana suaminya pada ketika itu sedang bekerja.

"Saya tiba-tiba tidak boleh berjalan dan rebah ke lantai," katanya.

James terus bergegas ke bilik selepas mendengar jeritan dari ibunya itu.

Dia yang tidak panik berdepan dengan situasi itu kemudian menelefon bantuan kecemasan dan tenang mengikut arahan operator.

Malah kanak-kanak itu tidak kekok memegang adiknya dan membaluti tubuh bayi itu dengan tuala sebelum bantuan kecemasan tiba.

Ibu serta bayi itu berada dalam keadaan baik.

Kenyarda kemudiannya menzahirkan rasa bangga dan kagum dengan tindakan anaknya itu.

"James melambangkan seorang lelaki yang berani dan bertanggunjawab," katanya lagi.

Sementara itu, James dalam pada itu berkata, selepas insiden itu dia mengubah cita-cita dari menjadi seorang pemain bola sepak kepada menjadi seorang doktor apabila dewasa nanti.
-sinarharian-

Tiada ulasan: