"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak sumbat ibu dalam bonet kereta dapat kritikan netizen (Gambar)

FMT Reporters  
booth-momPETALING JAYA: Seorang anak bertindak biadap apabila sanggup membiarkan ibunya duduk di dalam bonet kereta.

Lelaki itu berkelakuan demikian terhadap ibu kandungnya yang berusia dalamm lingkungan 60 tahun semata-mata kerana mahu memberi keselesaan kepada anak lelakinya yang duduk di kerusi penumpang bahagian belakang.

Kejadian berlaku di China baru-baru ini.

Memetik laporan sebuah portal berita antarabangsa Shangaiist, tindakan lelaki terbabit yang dikenali sebagai Liu telah mengundang kemarahan pengguna media sosial yang rata-rata menyifatkan ia sebagai perbuatan tidak berperikemanusiaan.

Menurut laporan itu, Liu memandu keretanya dari Jiangxi ke Wilayah Hubei, di China bersama keluarganya.

Kereta yang dipandu lelaki itu telah melalui satu sekatan jalan raya yang dibuat oleh polis.

Polis yang membuat pemeriksaan terkejut apabila mendapati seorang warga emas disumbat ke dalam bonet kereta, sementara isteri Liu duduk di tempat duduk penumpang dan anaknya berada dalam keadaan terlentang di tempat duduk belakang.

Ketika disoal oleh polis, Liu memberitahu bahawa dia meminta ibunya untuk duduk dalam bonet supaya anaknya boleh berehat dengan selesa.

Susulan itu, polis berkenaan telah mengarahkan warga emas itu untuk keluar dari bonet kereta berkenaan dan berhasrat untuk mengeluarkan saman kepada Liu kerana tidak menghormati ibunya.

Bagaimanapun, warga emas itu dilihat cuba menyelamatkan anaknya dengan menyatakan kepada polis bahawa dia selesa berada di dalam bonet kereta.

Difahamkan, warga emas itu sanggup menggunakan kesemua duit pencennya untuk membeli kereta yang digunakan oleh Liu.

Namun, malangnya pengorbanan wanita tua itu dibalas anaknya dengan meletakkannya di dalam bonet kereta.

Tiada ulasan: