"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Umno tidak lagi percaya apa yang keluar dari mulut Najib

Kenyataan Najib tidak lagi dipercayai ahli Umno
KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin mendedahkan bahawa kenyataan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak kini tidak lagi dipercayai oleh ahli-ahli Umno.

Menurut Zainuddin, perkara itu turut disedari oleh Najib sendiri sehingga mendorong Perdana Menteri yang juga Presiden Umno membuat keputusan menggantikan peranan Timbalan Presiden parti itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan ketua-ketua sayap Umno.

Katanya, keputusan itu dibuat kerana didorong perasaan takut yang ada dalam diri Najib sendiri, tetapi beliau berselindung dengan keputusan pada Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno malam 24 November lalu yang kononnya dibuat oleh pemimpin-pemimpin parti itu.

“Hakikatnya Najib menyedari sebarang kenyataan darinya tidak dipercayai ahli Umno. Presiden Umno itu terpaksa meminggirkan peranan orang nombor dua dalam parti kerana khuatir Muhyiddin akan menggunakan pentas berkenaan untuk mendedahkan segalagalanya,” katanya.

Mendedahkan perkara itu dalam blognya, zamkata.blogspot. my pada 25 November lalu, Zainuddin berkata, dalam keadaan sekarang, ucapan Muhyiddin memang ditunggu bukan setakat ahli Umno, tetapi semua rakyat.

“Halangan kepada Muhyiddin untuk berucap pastinya akan menambah simpati, populariti dan Kenyataan Najib tidak lagi dipercayai ahli Umno mengangkat maruahnya kepada taraf yang lebih tinggi tidak sahaja kepada ahli Umno, tetapi juga pembangkang dan kalangan rakyat berbilang kaum di seluruh negara,” katanya.

Zainuddin atau lebih dikenali sebagai Zam berkata, sokongan beratus-ratus Umno bahagian juga tidak memberikan keyakinan kepada Najib untuk menghadapi Muhyiddin.

Beliau yakin, sekatan tersebut turut menghakiskan lagi kewibawaan Najib sebagai Presiden parti itu sehingga menyebabkan semakin ramai rakyat sedar bahawa beliau tidak segagah keterampilannya.

“Ketua Pemuda Umno, Puteri Umno dan Wanita Umno janganlah membisu sebaliknya mestilah mengesahkan dakwaan Najib bahawa mereka sendiri yang mahu memecahkan tradisi Umno bagi membuktikan bahawa Najib benarbenar King Of Money,” ujarnya sebagai mengulas sekatan yang dibuat oleh Umno terhadap Muhyiddin untuk merasmikan tiga sayap pergerakan parti itu iaitu Wanita, Puteri dan Pemuda dan digantikan oleh ketua-ketua sayap itu sendiri.

Beliau juga berkata, Muhyiddin mempunyai cara tersendiri untuk menyampaikan ucapannya kepada ahli-ahli parti itu bagi meneruskan tradisi zaman berzaman Umno, sehingga menyebabkan ucapannya lebih dipercayai dan lebih menarik perhatian umum

Tiada ulasan: