"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Husam Musa serah ‘nota cinta’ (Gambar)

Mohamad Fadli
husam-musa
KUALA LUMPUR: Datuk Husam Musa mendakwa beliau telah memberi ‘nota cinta’ kepada PAS dalam pertemuannya dengan Dewan Harian Pas Pusat pada Isnin.

Dalam sidang medianya di Ibu Pejabat PAS, Husam yang juga bekas Naib Presiden PAS berkata nota cinta itu diberikan kepada PAS berhubung cabaran Kerajaan Negeri Kelantan untuk terus mengurus tadbir dan bagaimana parti Islam itu boleh menyatukan kembali perpaduan ahli-ahlinya.

“Dalam pertemuan tadi, semua berjalan dengan baik dan mesra… Saya telah sampaikan sedikit nota cinta kepada anggota pusat.

“Nota itu mengenai macam mana kerajaan kelantan boleh survive (meneruskan urus tadbir) … Dan parti (PAS) boleh mengekalkan perpaduan ahli-ahli semula,” katanya di Ibu Pejabat PAS.

Dalam ada itu, Husam juga mendakwa PAS telah menerima baik nota yang diberikan kepada partinya itu.

Katanya, semua pandangannya telah diterima baik oleh PAS dan menafikan bahawa beliau akan diambil tindakan berhubung teguran beliau terhadap kerajaan Kelantan.

“Pas terima nota itu.. Saya secara keluruhan berpuas hati, dan berterima kasih kepada Pas Pusat kerana menyediakan saluran ini untuk menyampaikan apa-apa pandangan sendiri.

“Alhamdulilah, mereka boleh mendengar, dan mungkin akan ada perjumpaan susulan lepas ini,” jelasnya.

Husam Musa yang juga ADUN Salur hadir ke ibu pejabat PAS untuk mengadap Jawatankuasa Dewan Harian PAS Pusat bagi memberi penjelasan berhubung teguran beliau terhadap kerajaan Kelantan.

Beliau yang hadir sekitar jam 1.50 petang itu turut ditemani lebih 100 penyokong beliau yang datang dari Kubang Kerian dan kawasan Dewan Undangan Negeri Salor.

Sementara itu, beberapa penyokong tegar bekas pemimpin PAS itu yang ditemui pemberita yakin Husam tidak bersalah.

Salah seorang penyokong Husam, Shamsul Bahri Daud, 50, dari Kubang Kerian berkata beliau menyokong penuh tindakan Husam itu hanya mahu membawa kebenaran dalam politik.

“Saya menyokong sepenuhnya Datuk Husam kerana dia membawa kebenaran dalam politik. Kita tak nak parti PAS berpecah kerana ada unsur-unsur lain dan saya yakin Datuk Husam adalah benar sebab dia berkeyakinan penuh dia adalah seorang yang benar,” katanya.
-fmt-

Tiada ulasan: