"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jumpa RM465,602 dalam sungai

VIENNA - AUSTRIA. Dua lelaki menjumpai €100,000 euro (RM465,602) di sebuah sungai dan berkemungkinan dibenarkan menyimpannya.

Menurut laporan CNN, kejadian berlaku pada 10 pagi Sabtu lepas di sungai Danube.

Jurucakap polis, Patrick Maierhofer memberitahu pihaknya sedang memeriksa rekod kejadian rompakan bank yang berlaku beberapa tahun sebelum ini untuk mengenalpasti asal-usul wang tersebut.

Dua lelaki yang menemui wang berkenaan dibenarkan menyimpannya buat sementara waktu sehingga polis menjalankan siasatan.

Jika pihak polis berjaya mengenalpasti asal usul wang berkenaan, penemu hanya dibenarkan menyimpan sebanyak 5 peratus dari jumlah yang dijumpai.

Manakala mereka dibenarkan memiliki keseluruhan wang tersebut jika polis gagal mengenalpasti punca wang berkenaan selepas tempoh setahun.

Sungai Danube mengalir dari Jerman melalui 10 buah negara dan berakhir di Moldova dan Ukraine.
-sinarharian-

Tiada ulasan: