"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Teruskan Bang Mat

Dr Tanaka Mustafa
1) Kenyataan terbaru Presiden PAN yang mahu ahli dan penyokong PAN memerangi rasuah adalah sesuatu yg bagus dan baik. Seruan ini adalah seruan kemanusiaan dan juga tuntutan Islam itu sendiri.

2) Kenyataan tersebut langsung tidak menyentuh hal ehwal PAS apatah lagi menyindir PAS, adalah tanda Abang Mat mahu terus bergerak ke hadapan dengan agenda yang lebih utama yakni menumbangkan kezaliman BN.

3) Tidak seperti beberapa pimpian PAN yang lain, walaupun seruan-seruan mereka baik-baik, tetapi menjadi rukun dalam ungkapan mereka sekurang-kurangnya menyindir PAS.
4) Mungkin Abang Mat tersedar daripada isu tuduhan ISISnya terhadap PAS, yang dia terkena 'game' dalaman PAN sendiri.

5) Untuk tidak bertelingkah, Abang Mat memilih untuk terus bergerak tanpa menghiraukan PAS dan game dalaman yang mungkin mengganggunya.

6) Saya masih ingat kata-kata Abang Mat, "Nak bergaduh dengan orang... aku tak gheti !". Semoga Abang Mat berjaya dalam cita-citanya menumbangkan kezaliman Umno/BN.

7) Jika ditanya kalau ada antara pemimpin PAN yang boleh kembali kepada PAS, saya rasa Abang Mat lah orangnya. Tiada basis apa-apa, cuma andaian semata-mata.

8 ) Namun Abang Mat perlu teruskan apa yang telah direncanakan. Jangan berpatah balik sebelum cita-cita tercapai.

Sekian
-detikdaily-

Tiada ulasan: