"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis didapati bersalah merogol dipenjara 263 tahun

Polis didakwa merogol dipenjara 263 tahun
Polis didakwa merogol dipenjara 263 tahun Daniel Holtzclaw
OKLAHOMA - AMERIKA SYARIKAT. Seorang bekas anggota polis yang menghadapi 18 tuduhan termasuk mencabul, merogol dan merogol diluar tabii dijatuhkan hukuman penjara 263 tahun, semalam.

Laporan Dailymail mengatakan Daniel Holtzclaw, 29 sebelum ini juga menghadapai 36 tuduhan mencabul 13 wanita kulit hitam, seorang remaja perempuan dan seorang warga emas ketika sedang bertugas sebagai anggota polis.

Balai polis Oklahoma, stesen di mana Daniel bertugas sebelum ini menyuarakan kelegaan mereka terhadap keputusan mahkamah.

Pegawai polis, Bill Citty bangga dengan usaha para pendakwa dan detektif yang terlibat dalam kes tersebut.

Bill juga memberitahu kes tersebut adalah yang paling teruk sepanjang tempoh empat dekad beliau bertugas di balai polis Oklahoma.

Waris kepada mangsa serangan Daniel dilaporkan berkumpul di luar mahkamah dan bersorak sambil menyanyikan lagi 'Selamat Hari Jadi' selepas hakim menjatuhkan hukuman.
-sinarharian-

Tiada ulasan: