"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

SUSPEK (kiri) dan Marylin.
Surabaya: Seorang kakitangan Zoo Surabaya ditangkap dan didakwa atas tuduhan menyerang beberapa haiwan secara seksual termasuk menyebabkan seekor orang utan betina bunting, lapor Kalimantan Press.

Perbuatan lelaki berusia 38 tahun itu terbongkar selepas dirakam beberapa kamera tersembunyi yang dipasang kakitangan keselamatan zoo selepas ada yang menyuarakan rasa sangsi terhadapnya.

Kakitangan zoo, Akhiroel Yahya berkata: “Ada haiwan nampak terangsang secara seksual apabila tiba masa untuk memberi mereka makan.

“Tetapi, apa yang paling membuatkan kami mengesyaki sesuatu tidak kena ialah melihat orang utan tertua kami, Marylin, hamil sedangkan dia tidak pernah bercampur dengan orang utan lain disebabkan sifatnya yang agresif,” katanya.

Pengarah zoo, Abdoel Hakim yang marah dengan kejadian itu mengakui mengambil masa untuk mengenal pasti apa sebenarnya berlaku.
-hmetro-


----------------------


Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu Kebun Binatang Surabaya memberitahu laporan orang utan dibuntingkan penjaga zoo adalah palsu.
SURABAYA - INDONESIA. Pertubuhan Kebun Binatang Surabaya (KBS) menyangkal laporan semalam mengenai kisah seorang penjaga zoo yang membuntingkan seekor orang utan di Zoo Surabaya.

“Artikel itu tidak benar, itu berita hoax (tipu). Ini tuduhan berat dan menyangkut moral,” kata Pejabat Sementara Direktur Utama KBS, Aschta Boestani Tajuddin kepada Tempo, semalam.

Oleh itu, Aschta menyarankan media tempatan agar mendapatkan maklumat sahih terlebih dahulu daripada pihak terbabit sebelum menayangkannya kepada umum.

Aschta berkata pihaknya memiliki empat orang utan betina bernama Dora, Tini, Avika dan Rizky.

"Tak ada yang bernama Marylin (orang utan yang dilaporkan hamil akibat diperkosa penjaga zoo). Kami semua punya moral dan tidak akan berbuat seperti itu hanya untuk sensasi,” katanya.

Tiada ulasan: