"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki mati dibakar kerana curi amplifier masjid (video)

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang lelaki dibakar sehingga mati selepas ditangkap mencuri 3 unit amplifier daripada sebuah masjid di Suka Tenang, Kabupaten Bekasi, Jawa Barat, semalam.

The Jakarta Post melaporkan lelaki berusia 30 tahun itu dikenali sebagai MA ditangkap penduduk kampung ketika sedang mengangkut amplifier tersebut.

Dia melarikan diri dan terjun ke dalam sungai yang memisahkan Suka Tenang dengan Kampung Muara Bakti.

Bagaimanapun, ketika tiba di tebing sungai di Muara Bakti, penduduk kampung berkenaan menangkapnya. Mereka memukul MA sebelum menuangkan petrol dan membakarnya.

Suspek meninggal dunia di tempat kejadian dengan 80% kesan lecuran pada badan. Mayatnya dihantar ke Hospital Polis Kramat Jati di Jakarta Timur.

“Kita tidak boleh menjatuhkan hukuman ke atas penjenayah kerana Indonesia mempunyai undang-undangnya sendiri,” kata Ketua Polis Bekasi Sr Comr Asep Adi Saputra.

Tiada ulasan: