"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pekerja didenda minum air mangkuk tandas (Gambar)


Antara sedutan video yang tular di laman sosial. - Foto sumber Shanghaiist
SICHUAN - CHINA. Beberapa foto dan video menunjukkan pekerja meminum air dari mangkuk tandas yang tersebar dan menjadi tular, menimbulkan rasa mual pelayar laman sosial.

Menurut laporan Beijing News, kesemua individu terbabit bekerja di sebuah studio fotografi di bandar Guang'an.

Kesemua mereka didakwa tidak menyampaikan prestasi memuaskan dan didenda dengan cara jijik itu.

Seorang pekerja wanita memberitahu, beliau mengalami cirit-birit dan tidak mampu makan tanpa mengalami muntah-muntah.

Video dan foto insiden tersebut tersebar secara meluas di laman sosial China dan aplikasi mesej, WeChat.

Seorang kakitangan yang merakam video berkenaan ditahan polis dan kes tersebut sedang disiasat.
-sinarharian

Tiada ulasan: