"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Disebabkan 2 beruk duduk atas pagar BN menang pengundian Bajet 2018 KPDNKK

Pas selamatkan Bajet 2018 KPDNKK bila 2 MP berkecuali

MALAYSIA DATELINE

2 MP Pas yang berkecuali telah selamatkan Bajet 2018 KPDNKK hari ini.

Tindakan dua ahli parlimen Pas bekecuali dari mengundi dalam Dewan Rakyat hari ini telah menyelamatkan Belanjawan 2018 untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Dalam pengundian belah bahagi untuk kementerian yang menjadi punca kenaikan harga barangan itu, BN telah mendapat 52 undi, pembangkang 51 undi manakala berkecuali dua undi.

Ahli parlimen yang berkecuali itu adalah Idris Ahmad (Pas – Bukit Gantang) dan Siti Zailah Yusof (Pas – Rantau Panjang).

Yang lebih menyelamatkan Bajet KPDNKK adalah tindakan Timbalan Speaker yang melambat-lambatkan mengumumkan pengundian untuk menunggu wakil rakyat BN masuk ke dalam Dewan, kata Mohamed Hanipa Maidin (AMANAH – Sepang).

“Sekarang ini terbukti hasrat parti suci hendak menjadi ‘king maker’ di PRU dijelmakan malam ini,” kata Hanipa di facebook beliau.

Sebelum ini, 11 ahli parlimen Pas telah mengambil sikap berkecuali ketika pengundian untuk Bajet 2018.

Ekoran itu, beberapa aktivis AMANAH menyifatkan ahli parlimen Pas itu telah ‘mempasubungakan’ diri apabila tidak mengundi.

Tiada ulasan: