"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu Terkejut Anak 15 Tahun Bersalin Dalam Tandas

KOTA KINABALU: Seorang ibu terkejut apabila mendapati anak perempuannya yang berusia 15 tahun telah melahirkan anak di dalam sebuah tandas di pusat beli-belah di sini ketika mereka sekeluarga keluar bersama.

Wanita itu menemukan anaknya mendukung bayi yang dipenuhi darah selepas dia ke tandas tersebut untuk melihat keadaan anak perempuannya itu.

Remaja tersebut pada awalnya mengadu mengalami senggugut dan sakit perut ketika keluarga mereka termasuk bapa dan adik lelakinya berjalan-jalan di pusat beli-belah tersebut pada pukul 4.30 petang Selasa.

Difahamkan, pasangan suami isteri berkenaan tidak menyedari bahawa anak perempuannya itu hamil.

Ketua Polis Penampang, Supritendan Rosley Hobden berkata, remaja terbabit dan bayinya sedang dalam rawatan di Hospital Queen Elizabeth.

Katanya, selepas pasangan tersebut mengetahui mengenai anak perempuan mereka yang baru melahirkan bayi, suami isteri itu mengejarkan anaknya ke hospital sebelum membuat laporan polis.

Beliau berkata, remaja itu mendakwa telah melakukan hubungan seks dengan teman lelakinya yang berusia 17 tahun dan sudah berpisah lima bulan lalu.

Menurut Rosley, usaha menjejaki teman lelaki remaja tersebut sedang dilakukan bagi membantu siasatan.

Katanya lagi, ibu remaja tersebut melihat keadaan anaknya selepas remaja itu tidak keluar dari tandas selepas hampir sejam.

"Selepas masuk ke tandas itu, dia menjumpai anaknya bersama seorang bayi," kata Rosley.
-mstar

Tiada ulasan: