"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jika BN 95, PH 105 dan Pas 22 – Siapa Hadi sokong untuk jadi PM?

SHAHBUDIN HUSIN
Pas masih lagi mahu berdolak-dalik berhubung cabaran yang dilontarkan oleh Tun Mahathir Mohamad, baik mengenai siapa calon Perdana Menteri bagi Gagasan Sejahtera mahu pun siapa yang bakal disokongnya.

Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan berkata, pihaknya hanya akan berbuat demikian apabila tiba waktunya nanti.

Namun yang pasti, Pas tidak akan memilih sama ada Najib Razak atau pun Tun Mahathir, ujar Takiyuddin lagi.

Dalam hal ini, tegas beliau, Pas berpegang kepada Hadis Rasulullah yang bermaksud, “Kepimpinan itu adalah milik Allah, Dia yang akan menentukan siapa yang dikehendakiNya.”

Meskipun cuba berpegang kepada Hadis Rasulullah untuk mengukuhkan hujahnya, Pas nampaknya masih mahu bermain politik di sebalik kata-katanya itu.

Kenapa susah sangat mahu berterus-terang?

Cuba kita ambil suatu sifir mudah berhubung keputusan PRU14 akan datang.

Daripada 222 kawasan Parlimen seluruh Malaysia, katalah BN menang cuma 95 kerusi, PH menang 105 kerusi, manakala Pas akan beroleh 22 kerusi.

Dalam kedudukan itu, siapakah yang akan Pas sokong untuk menubuhkan kerajaan dan menjadi Perdana Menteri?

Masihkah Pas berpegang kepada pendirian tidak menyokong sama ada Najib mahu pun Tun Mahathir atau ia akan berubah ketika itu?

Adakah pilihan yang dibuat Pas ketika itu merupakan keputusan yang benar-benar dikehendaki Allah?

Atau kita sudah boleh meneka siapa yang akan Pas sokong ketika itu?

Bolehkah Takiyuddin atau mana-mana pemimpin Pas memberikan jawapan tepat mengenainya?

Tiada ulasan: